Oldie…

Det är nåt äldre tecknat barnprogram på tv. Ollie tycker att det ser ut att vara från ”den tiden” när jag var barn.

”Eller det fanns väl inte ens tv när du var liten mamma?”

🙂

5 reaktioner på ”Oldie…

  1. Moahahahaha! I min familj typ inte. Min mamma vägrade köpa färg-tv under många år, så först när jag var 14 köpte hon en begagnad. Usch vad jag har skämts genom åren, jag kunde ju inte ens kolla på 3D när det kom!

    • Hahaha!

      Fast det är stor skillnad på om tv FANNS överhuvudtaget och om man (ens föräldrar) nu valde att ha en eller ej.

      Jag var ett fint barn när jag var liten. Beblandade mig inte med vanligt folk och hade det mesta som gick att önska, inkl egen barnläkare som kom hem till oss så att jag inte behövde smittas av andra ungars slemmiga åkommor på nån öppen mottagning på nån sunkig vårdcentral…haha….

      Vi hade tv. Färgtv. Och jag kollade på tv-piraterna och hade 3D brillor i papp med ett rött och ett blått öga. Var det blått eller var det grönt? Blev osäker. Nån som minns?

      Jag är ung!
      Typ. 🙂

      Puss!

      • Jag var inget fint barn men min barnläkare kom också hem till mig, tror det var andra tider då … Alltid samma som kände oss alla väl.
        Jag tittade också på tv-piraterna men 3D fick jag som sagt glömma. Körde gymping med Susanne Lanefelt t o m i svartvitt!!!

      • Vet att vi pratat om det förr, det här med läkaren. För alla hade det inte så. Har många gamla vänner som inte fick hembesök.

        Nåväl.

        Gymping med Lanefelt var däremot stort även i mina kvarter! Har sett många östermalmsdamer i färgglada tajts, matchande pannband, benvärmare och slimmade, blanka gympingdräkter spänna skinkorna och kniiipa för glatta livet.

        När jag tänker på det så önskar jag att jag bara hade sett det på tv.

        I svart/vitt.

Lämna en kommentar